Óratípusok

108 Napüdvözlet

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
2:30

A Surya Namaskar (napüdvözlet) egy olyan dinamikus gyakorlatsor, amely néhány egyszerűbb ászanát a légzés meghatározott szabályozásával kombinál. Tudományosan megerősített tény, hogy kitűnő relaxációt biztosít az izomzatnak és az idegrendszernek egyaránt. Javítja a szívműködést, felélénkíti az emésztőrendszert, megtisztítja a bőrt és a kiválasztó szervrendszert.

54 Napüdvözlet

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

A Surya Namaskar (napüdvözlet) egy olyan dinamikus gyakorlatsor, amely néhány egyszerűbb ászanát a légzés meghatározott szabályozásával kombinál. Tudományosan megerősített tény, hogy kitűnő relaxációt biztosít az izomzatnak és az idegrendszernek egyaránt. Javítja a szívműködést, felélénkíti az emésztőrendszert, megtisztítja a bőrt és a kiválasztó szervrendszert.

Dinamikus Hatha

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

A klasszikus hatha sorozat menetére épülő óra. Nem olyan dinamikus, mint a vinyasa flow, de az ászanák hasonlóan rövid ideig, kb. 5 légzésig vannak kitartva. Így több verzióra jut idő, főként az álló ászanák esetében. Kezdők számára nagyon jó kiegészítője a statikusabb gyakorlásnak, egyúttal ízelítőt ad a dinamikusabb stílusokkal való ismerkedéshez. Az órát 5 perces relaxációval zárjuk.

Gerincjóga

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

A gerincjógát a sokakat érintő ülőmunka, illetve tanulás, fizikai munka, vagy hosszú kihagyások után, sőt kezdő jógázók részére is kifejezetten ajánljuk. Anatómiailag átgondolt, egyszerű, célzott gyakorlattokkal fejleszti a testet, testtudatot. Nemcsak prevenciós és rehabilitációs cellal vegezhető, hanem a hatha jóga eszköztárát leegyszerűsítve egyéb jógatípusokhoz felkészítésként is kiváló.

Hatha

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

Tradicionális alap ászanákból álló gyakorlatsor. Kezdők számára elsősorban ezt ajánljuk, mert az óra alapvetően statikus jellegű, az ászanák között visszatérünk alapállásba. Az ászanákat  1-3 percig tartjuk ki, amely egyrészt segíti a bennük való elmélyülést, illetve kezdők számára az elsajátítást.

Kezdő ashtanga (half-led)

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Nem fűtött óra (szobahőmérséklet)
Időtartam: 
1:40

Dinamikus, tradicionális gyakorlatsor. Az 1-es sorozatot végezzük, Sri K. Patthabi Jois útmutatásai alapján. Az ászanák rendszere zárt, így a sorrenden nem változtatunk, de rövidített sorozatot végzünk, vagyis a navászanát követően a levezető gyakorlatsorral folytatjuk. Az órát 5 perces relaxációval zárjuk.

Női jóga élőzenés relaxációval

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

Ez az óra a lágyság és a játékosság jegyében telik. A mai rohanó világban egyre kevésbé adjuk meg önmagunknak, hogy igazán belső női esszenciánk felé forduljunk, mely minden kérdésre és kétségre magában rejti a választ, mely végtelenül bölcs, gyengéd és csak Téged vár haza.

Office Yoga

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
0:50

Az office yoga egy 50 perces óra (45 + 5 perc relaxáció), ami nem izzaszt, viszont alaposan átmozgatja a gerincet, a nyakat és a végtagokat, relaxál és egyensúlyba hoz. Belefér az ebédidőbe is, így remekül feltölt a munka hátralévő részére, energizál, így nagyobb eséllyel lesz erőd, kedved akár egy esti gyakorláshoz is.

Power Yoga

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

Szabadstílusú gyakorlatsor, mely az összes többi óratípus elemeiből válogat, a közös nevező általában az erősítés. Alapvetően dinamikus jellegű, az ászanákat 5-8 légzésig tartjuk ki. A hatha alap gyakorlatsorhoz képest nagyobb arányban fordulnak elő erőnléti ászanák, és jobban megdolgoztatjuk a kar, a váll és a has izmait. Remek felkészülés lehet az ashtanga sorozatok gyakorlásához.

Vinyasa Flow

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

Dinamikus jellegű óra, az ászanákat viszonylag rövid ideig, 5 légzésen át tartjuk ki.  Jellemzően sok a napüdvözlet (Surya Namaskar), amit nem csak az óra elején, hanem menet közben is többször gyakorlunk. Jellemző az is, hogy több ászanát összekötünk,  hogy ezáltal is beépítsük az áramlást a gyakorlásunkba.

Vinyasa Krama

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Nem fűtött óra (szobahőmérséklet)
Időtartam: 
1:45

A vinyasa krama a fizikai és spirituális önfejlesztés ősi útja, amely egyesíti a tanulást, a gyakorlást és a tanítást. A szanszkrit vinyasa szó vi előtagja változatot jelent, a nyasa utótag pedig azt, hogy “előírt feltételek között”, tehát a teljes vinyasa szóösszetétel a mozdulat és légzés összhangjára vonatkozik, a krama szó jelentése pedig módszertan.

Yin Yoga

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Nem fűtött óra (szobahőmérséklet)
Időtartam: 
1:30

Nagyon lassú, befelé figyelős óra.  Az ászanákat 1, 2, 3 vagy 5 percen át tartjuk ki, vagyis körülbelül 10, 20, 30 vagy 50 légzésen át. Ezek jellemzően föld közeli ászanák és a gyakorlásukkal elsősorban az a célunk, hogy a csípő teljes mozgásterjedelmét visszaállítsuk. Azonban nem csak csípőnyitó ászanák vannak a sorozatban hanem pl. hátrahajlítások is.