Óratípusok

108 Napüdvözlet

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

A Surya Namaskar (napüdvözlet) egy olyan dinamikus gyakorlatsor, amely néhány egyszerűbb ászanát a légzés meghatározott szabályozásával kombinál. Tudományosan megerősített tény, hogy kitűnő relaxációt biztosít az izomzatnak és az idegrendszernek egyaránt. Javítja a szívműködést, felélénkíti az emésztőrendszert, megtisztítja a bőrt és a kiválasztó szervrendszert.

54 Napüdvözlet

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

A Surya Namaskar (napüdvözlet) egy olyan dinamikus gyakorlatsor, amely néhány egyszerűbb ászanát a légzés meghatározott szabályozásával kombinál. Tudományosan megerősített tény, hogy kitűnő relaxációt biztosít az izomzatnak és az idegrendszernek egyaránt. Javítja a szívműködést, felélénkíti az emésztőrendszert, megtisztítja a bőrt és a kiválasztó szervrendszert.

Dinamikus Hatha

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

A klasszikus hatha sorozat menetére épülő óra. Nem olyan dinamikus, mint a vinyasa flow, de az ászanák hasonlóan rövid ideig, kb. 5 légzésig vannak kitartva. Így több verzióra jut idő, főként az álló ászanák esetében. Kezdők számára nagyon jó kiegészítője a statikusabb gyakorlásnak, egyúttal ízelítőt ad a dinamikusabb stílusokkal való ismerkedéshez. Az órát 5 perces relaxációval zárjuk.

Gerincjóga

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

A gerincjógát a sokakat érintő ülőmunka, illetve tanulás, fizikai munka, vagy hosszú kihagyások után, sőt kezdő jógázók részére is kifejezetten ajánljuk. Anatómiailag átgondolt, egyszerű, célzott gyakorlattokkal fejleszti a testet, testtudatot. Nemcsak prevenciós és rehabilitációs cellal vegezhető, hanem a hatha jóga eszköztárát leegyszerűsítve egyéb jógatípusokhoz felkészítésként is kiváló.

Hatha

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

Tradicionális alap ászanákból álló gyakorlatsor. Kezdők számára elsősorban ezt ajánljuk, mert az óra alapvetően statikus jellegű, az ászanák között visszatérünk alapállásba. Az ászanákat  1-3 percig tartjuk ki, amely egyrészt segíti a bennük való elmélyülést, illetve kezdők számára az elsajátítást.

Kezdő ashtanga (half-led)

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Nem fűtött óra (szobahőmérséklet)
Időtartam: 
1:40

Dinamikus, tradicionális gyakorlatsor. Az 1-es sorozatot végezzük, Sri K. Patthabi Jois útmutatásai alapján. Az ászanák rendszere zárt, így a sorrenden nem változtatunk, de rövidített sorozatot végzünk, vagyis a navászanát követően a levezető gyakorlatsorral folytatjuk. Az órát 5 perces relaxációval zárjuk.

Női jóga élőzenés relaxációval

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

Ez az óra a lágyság és a játékosság jegyében telik. A mai rohanó világban egyre kevésbé adjuk meg önmagunknak, hogy igazán belső női esszenciánk felé forduljunk, mely minden kérdésre és kétségre magában rejti a választ, mely végtelenül bölcs, gyengéd és csak Téged vár haza.

Office Yoga

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
0:50

Az office yoga egy 50 perces óra (45 + 5 perc relaxáció), ami nem izzaszt, viszont alaposan átmozgatja a gerincet, a nyakat és a végtagokat, relaxál és egyensúlyba hoz. Belefér az ebédidőbe is, így remekül feltölt a munka hátralévő részére, energizál, így nagyobb eséllyel lesz erőd, kedved akár egy esti gyakorláshoz is.

Power Yoga

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

Szabadstílusú gyakorlatsor, mely az összes többi óratípus elemeiből válogat, a közös nevező általában az erősítés. Alapvetően dinamikus jellegű, az ászanákat 5-8 légzésig tartjuk ki. A hatha alap gyakorlatsorhoz képest nagyobb arányban fordulnak elő erőnléti ászanák, és jobban megdolgoztatjuk a kar, a váll és a has izmait. Remek felkészülés lehet az ashtanga sorozatok gyakorlásához.

Solar Fire - Ashtanga workshop

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Nem fűtött óra (szobahőmérséklet)
Időtartam: 
2:30

Bianca Oliveira is a Brazilian born ashtanga teacher living in Poland. Her Primary masters are Sharath Jois and his mother Saraswathi (scroll down for full bio).

Join this practice to stimulate your inner fire, build a powerful sense of heat that will detoxify your body and mind as well.

Vinyasa Flow

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Fűtött óra (maximum 30°C)
Időtartam: 
1:30

Dinamikus jellegű óra, az ászanákat viszonylag rövid ideig, 5 légzésen át tartjuk ki.  Jellemzően sok a napüdvözlet (Surya Namaskar), amit nem csak az óra elején, hanem menet közben is többször gyakorlunk. Jellemző az is, hogy több ászanát összekötünk,  hogy ezáltal is beépítsük az áramlást a gyakorlásunkba.

Vinyasa Krama

Nehézségi szint: 
Középhaladó
Hőmérséklet: 
Nem fűtött óra (szobahőmérséklet)
Időtartam: 
1:45

A vinyasa krama a fizikai és spirituális önfejlesztés ősi útja, amely egyesíti a tanulást, a gyakorlást és a tanítást. A szanszkrit vinyasa szó vi előtagja változatot jelent, a nyasa utótag pedig azt, hogy “előírt feltételek között”, tehát a teljes vinyasa szóösszetétel a mozdulat és légzés összhangjára vonatkozik, a krama szó jelentése pedig módszertan.

Yin Yoga

Nehézségi szint: 
Kezdő
Hőmérséklet: 
Nem fűtött óra (szobahőmérséklet)
Időtartam: 
1:30

Nagyon lassú, befelé figyelős óra.  Az ászanákat 1, 2, 3 vagy 5 percen át tartjuk ki, vagyis körülbelül 10, 20, 30 vagy 50 légzésen át. Ezek jellemzően föld közeli ászanák és a gyakorlásukkal elsősorban az a célunk, hogy a csípő teljes mozgásterjedelmét visszaállítsuk. Azonban nem csak csípőnyitó ászanák vannak a sorozatban hanem pl. hátrahajlítások is.